Hoppá! Valamilyen hiba történt


Elnézését kérjük, de ismeretlen hiba történt a rendszerben. Kérjük töltse újra az oldalt, vagy próbálkozzon később.

Kijelentkezés


Biztosan ki szeretne jelentkezni a fiókjából?

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Cégünk, a Somogyi Elektronic Kft., és az általa működtetett www.somogyi.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő - viszonteladónak nem minősülő - vásárlók (a továbbiakban: Vásárlók) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.somogyi.hu webáruházon keresztül történik. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
Tájékoztatjuk, hogy Cégünk semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.

 Tartalomjegyzék

  1. Cégünk fontosabb adatai, elérhetőségei
  2. Vásárlás
  3. Fizetés, szállítás
    1. Ár feltüntetése – különös tekintettel az akciós árak feltüntetésére
    2. Szállítási, kezelési költség
    3. Fizetési mód
    4. Számlázás
    5. Kiszállítás
    6. Szerződött futárszolgálati partnerünk
  4. Elállás, felmondás
  5. Szavatosság
    1. Kellékszavatosság
    2. Termékszavatosság
  6. Jótállás
  7. Jogérvényesítési lehetőség
    1. Panasz
    2. Bejegyzés a vásárlók könyvébe
    3. Egyéb jogérvényesítési lehetőség
  8. Egyéb rendelkezés
    1. ÁSZF módosítása
    2. Adatvédelem
    3. Irányadó jogszabályok
  1.  Cégünk fontosabb adatai, elérhetőségei:

    • Cégnév: Somogyi Elektronic Kft.
    • Székhely és postacím: 9027 Győr, Gesztenyefa út 3.
    • E-mail cím:
    • Telefonszám: +36 96 512 512
    • Fax: +36 96 512 522
    • Cégjegyzékszám: 08-09-002824
    • Nyilvántartást vezető szerv: Győri Törvényszék Cégbírósága
    • Adószám: 10229095-2-08
    • Tárhelyszolgáltató: ZNET Telekom Zrt. (székhely: 8866 Becsehely, Kossuth út 55., e-mail: )
  2.  Vásárlás

    A www.somogyi.hu webshop 0-24 óráig a Vásárlók rendelkezésére áll, a rendeléseket a rendszer automatikusan fogadja a nap 24 órájában. A rendelések feldolgozása, számlázása, kiküldése munkanapokon, hétfőtől csütörtökig 8:00-16:00 óra között, pénteken pedig 8:00-13:00 között történik.

    A webshopból vásárolni regisztrációt követően, vagy anélkül is lehetséges. A regisztráció során a Vásárlónak meg kell adnia e-mail címét, vezetéknevét, keresztnevét, lakcímét, további opcionálisan megadhatja a vezetékes, illetve sms fogadására alkalmas mobiltelefonos elérhetőségét, illetve – cég vagy egyéb adóalany részére történő számlázási igény esetén – az adószámát.
    A regisztrációt követően a Vásárló felhasználó nevének és jelszavának megadásával tud bejelentkezni saját fiókjába. A regisztráció során megadott személyes adatokat a belépést követően a Fiókom/Adataim menüpont alatt a Vásárló bármikor javíthatja. Itt a Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a Vásárlói Regisztráció során megadott Alapadatoktól eltérő Számlázási, illetve Szállítási adatokat rögzítsen A tévesen, pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, hibáért Cégünket felelősség nem terheli. A regisztráció törlését a Vásárló a Cégünk székhelyére vagy az , illetve e-mail címre megküldött levélben bármikor kérheti.

    Amennyiben a Vásárló regisztráció nélkül kíván a webshopból vásárolni, a Megrendelés leadásához meg kell adnia emailcímét, a számlázási és szállítási adatokat, illetve opcionálisan telefonos, illetve sms fogadására alkalmas mobiltelefonos elérhetőséget.

    A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Cégünk kizárja felelősségét, amennyiben a Vásárló más nevében, más személy adataival jogosulatlanul veszi igénybe a webshop szolgáltatásait. Ugyanígy a Cégünket nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Cégünknek felróható okból hozzáférhetővé válik.

    A Vásárló a webshopban az általa megvásárolni kívánt termékeket egy jelképes kosárba gyűjti.

    A kosár aktuális tartalma megtekinthető az oldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintva.
    A kosár tartalma a rendelés véglegesítéséig bármikor szabadon módosítható.
    A termékek webshopban feltüntetett árai bruttó árak, melyek az Áfá-t tartalmazzák, a szállítási költségeket azonban nem. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. Minimális rendelési tétel nincs, ahogyan a megrendelésnek felső határa sincs.

    A „Rendelés véglegesítése” menüpont alatt a rendelésre váró termék(ek) megnevezése, rendelendő mennyisége, bruttó egységára, valamint az összesített bruttó ára található.
    Ezen az oldalon a rendelés módosítására már nincsen mód.
    A rendelés leadását követően a Vásárló automatikus visszaigazoló e-mailt kap, majd maximum 2 munkanapon belül, amikor a megrendelés feldolgozása megkezdődik, egy újabb e-mail kerül kiküldésre, melyben cégünk a beérkezett megrendelés teljesíthetőségét igazolja vissza.
    A visszaigazolás elmaradása esetén a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttsége/szerződéses kötelezettsége alól.

    A megrendelés feldolgozásáról, annak teljesíthetőségéről szóló visszaigazoló e-mail elküldésével a Vásárló és Cégünk között szerződés jön létre. A szerződés határozott időre szól, a felek kölcsönös teljesítésének napjáig tart. A megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget von maga után. A szerződéskötés nyelve magyar. A szerződés (megrendelés) elektronikus úton, nem írásban megkötött szerződésnek minősül, iktatásra kerül, és a későbbiekben hozzáférhető. Az iktatási szám a rendelés azonosító.

  3.  Fizetés, szállítás

    1.  Ár feltüntetése – különös tekintettel az akciós árak feltüntetésére

      A termékek ára minden esetben forintban, bruttó fogyasztói áron van feltüntetve, így az az általános forgalmi adót tartalmazza. Abban az esetben, ha Cégünk akciós áron kínál terméket, a Cégünk megjelöli az árcsökkentés előtti eredeti árat. A korábbi (eredeti) ár jellemzően az akciós ár bevezetését megelőző 30 nap alatti legalacsonyabb árat jelenti. Amennyiben adott termék kapcsán az akció, így az árcsökkentés mértéke folyamatosan növekszik, akkor a korábbi, eredeti ár az árcsökkentés legelső alkalmazása előtti, az árcsökkentés nélküli árat jelenti.
      Abban az esetben, ha az adott termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban, akkor a korábbi (eredeti) ár a Cégünk által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 15 nap.
      Amennyiben Cégünk körültekintése és gondossága ellenére hibás ár kerül feltüntetésre, akkor Cégünk nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni. Ez esetben Cégünk felajánlhatja a Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő értékesítést. A helyes és tényleges ár ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
      Hibás árnak tekintendő különösen, de nem kizárólagosan az egyértelműen téves, irreális ár, amely az adott termék általánosan elfogadott, közismert árától jelentősen eltér, vagy egyéb feltűnő ár-értékaránytalanságot mutat.

    2.  Szállítási, kezelési költség

      A megrendelt termékek kiszállítása futárszolgálattal történik. Az Express One Hungary Kft. futára a csomagokat a rendelés leadását követően 24-48 órán belül, munkanapokon szállítja ki a megrendelőnek, az általa megadott címre.

      Szállítási, kezelési költség:

      • bruttó 15.000 Ft alatti rendelés esetén bruttó 1.490 Ft szállítási költséget számolunk fel
      • bruttó 15.000 Ft feletti rendelés esetén nem számolunk fel szállítási költséget

      A megrendelt termékek átvétele személyesen is lehetséges, de ebben az esetben a megrendelés során mindenképpen kérjük ezt jelezni.
      A személyes átvétel kizárólag Cégünk győri székhelyén (9027 Győr, Gesztenyefa út 3.), munkaidőben lehetséges (hétfőtől csütörtökig 8.00-16.30 óráig, pénteken 8.00-13.30 óráig). Személyes átvétel esetén Cégünknél készpénzzel és bankkártyával is fizethet.

    3.  Fizetési mód

      • Ha a futárszolgálattal kiszállított csomaghoz utánvéttel szeretne hozzájutni, a teljes összeget az Express One Hungary Kft. csomagfutárának kell kifizetnie, aki a pénz átvétele után átadja a Vásárlónak a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.
      • Minden utánvét esetén, amelynek összege meghaladja a 300.000 Ft-ot, az Express One Hungary Kft. kizárólag bankkártyás fizetési módot biztosít a címzett részére. A 300.000 Ft az ugyanazon a napon, ugyanarra a címre kiszállított utánvétes csomagok bruttó összegének a felső határa. Ez alapján a 300.000 Ft-ot meghaladó utánvét esetén a fogyasztó/megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával vállalja, hogy rendelkezik érvényes és fizetésre alkalmas bankkártyával, továbbá vállalja, hogy az utánvét összegét bankkártyával fizeti meg. Utánvét esetén a bankkártyával történő maximális fizetési határ bruttó 1 millió Ft. Webáruházunkban online vásárlás esetén lehetőség van bankkártyás fizetésre is. Bővebb információ a Tájékoztató a bankkártyás fizetésről oldalon olvasható.
    4.  Számlázás

      A Vásárló a regisztrációs során eldöntheti, hogy elektronikus számlát vagy papír alapú számlát szeretne kapni. Amennyiben elektronikus számlát kér, akkor meg kell adnia e-mail címet, amelyre az elektronikus számla kiküldését kéri. Egy Vásárló legfeljebb két e-mail címet adhat meg, amelyre kéri az elektronikus számla kiküldését. Ennek az e-mail címnek a megadásával vásárló kijelenti, hogy a Cégünk által kiállított elektronikus számlát befogadja, valamint a számára megküldött emailből letölti. A Cégünk által kibocsátott elektronikus számla időbélyegzővel és elektronikus aláírással van ellátva, amely alapján az megfelel az elektronikus számlára, mint számviteli bizonylatra vonatkozó jogszabályi előírásoknak. Az elektronikus számlát elektronikus úton kell megőrizni. Elektronikus számla kiállítása esetén az elektronikus számlát a megrendelés során a Vásárló által megadott e-mail címre kiküldjük, a csomag összekészítését és számlázását követően. Amennyiben a megadott e-mail cím téves, vagy nem létező e-mail cím, a Vásárló nem kapja meg a számlát. Ennek felelőssége minden esetben a Vásárlót terheli. A kiszállított csomagban csak számlahelyettesítő okmány található. Amennyiben a vevő nem ad meg e-mail címet elektronikus számla fogadására, akkor papír alapú számla készül a vásárlásról. A számlát a megrendeléssel egyidejűleg, a csomagba elhelyezve kapja meg a Vásárló.

    5.  Kiszállítás

      A kiszállítás Magyarország egész területén, munkanapon 8-17 óra között történik. A kiszállítás megkezdéséről e-mail üzenetben tájékoztatjuk Vásárlóinkat.
      Amennyiben a kézbesítő a termék átadását nem tudja teljesíteni, a futárszolgálat a következő munkanapon díjmentesen, újra megkísérli a kiszállítást.
      A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben (weboldalról letölthető) kerül rögzítésre.

    6.  Szerződött futárszolgálati partnerünk


      EXPRESS ONE HUNGARY KFT.
      Telefon: +36 1 8 777 400
      Fax: +36 1 8 777 499
      E-mail:
  4.  Elállás, felmondás

    Az e pontban foglaltak a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1§ (1) bekezdés 3. pontjában meghatározott fogyasztókra (a továbbiakban: Fogyasztó), azaz a kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárlóinkra vonatkoznak.

    A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. A felmondási határidőt

    1. termék adásvételére irányuló szerződés esetében a terméknek
    2. több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
    3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
    4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

    a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától kell számítani.

    A Fogyasztó fentieken túl a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
    Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
    Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

    • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Cégünk által nem befolyásolható, az elállás gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
    • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
    • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

    Amennyiben a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát, vagy az alábbi linken elérhető „Elállási nyilatkozat mintát” kitöltve, a fenti határidő lejárta előtt köteles a korábban megadott elérhetőségek valamelyikére írásban eljuttatni.

    Ha a fogyasztói adásvételi szerződés teljesítési ideje a szerződés megkötéséhez kapcsolódó valamennyi körülményre figyelemmel alapvető fontosságú, vagy a Fogyasztó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta Cégünket annak alapvető fontosságáról, akkor a szerződést olyannak kell tekinteni, mint amit a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni, így attól a Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult elállni.

    Ha a Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, és elállási jogát gyakorolja, Cégünk haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

    Írásban történő elállás esetén az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül elküldi Cégünknek.
    Postai úton történő megküldésnél a postára adás dátumát, e-mail-en vagy telefaxon keresztül történő elállás esetén az e-mail illetve a fax elküldésének ideje irányadó a határidő számítás szempontjából. Postai úton történő elállás esetén a levelet ajánlott küldeményként szükséges feladni, hogy a feladás időpontja igazolható legyen.

    A Fogyasztó kötelezettségei elállás esetén

    Fogyasztó elállása esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni Cégünk székhelyére (9027 Győr, Gesztenyefa u. 3.). A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
    A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

    Az elállás, felmondás joghatásai
    A Fogyasztó elállása esetén Cégünk haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Cégünk által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Cégünk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten beleegyezését adja. Az e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést Cégünk mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
    Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

  5.  Szavatosság

    Cégünk hibás teljesítése esetén a Fogyasztónak minősülő vásárlót választás illeti meg az 5.1. pontban meghatározottak szerinti kellékszavatossági vagy 5.2. pontban meghatározott termékszavatossági igény érvényesítése között. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a vásárlásról kibocsátott számlát vagy nyugtát a Fogyasztó bemutatja. Szavatossági igényét a Fogyasztónak a korábban megadott elérhetőségek valamelyikén, írásban kell jeleznie Cégünknek.
    A Fogyasztónak nem minősülő vásárló kellékszavatossági igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt.


    1.  Kellékszavatosság


      A Fogyasztó a vásárlástól számított 2 éven belül kellékszavatossági igényt érvényesíthet Cégünk hibás teljesítése esetén.
      A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem használható rendeltetésszerűen.
      A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Cégünkkel közölni, azzal, hogy a felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. A vásárlástól számított két éves elévülési határidőn túl azonban kellékszavatossági jogait a Fogyasztó már nem érvényesítheti.
      Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a vásárlást követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
      A vásárlástól számított egy éven belül tehát a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl egyetlen feltétele, hogy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket Cégünktől vásárolta. A teljesítéstől (vásárlástól) számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba oka már a teljesítés időpontjában is megvolt.
      A Fogyasztó - választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy ha az Cégünk számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Cégünk törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Amennyiben a kijavítás vagy kicserélés a 15 napot meghaladja, Cégünk tájékoztatja a Fogyasztót a kijavítás vagy csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
      A Fogyasztónak a terméket a kijavítás vagy kicserélés érdekében a Cégünk részére át kell adnia vagy vissza kell küldenie. Abban az esetben, ha a termék kicserélésére kerül sor, akkor a kicserélt termék visszavételének költségét Cégünk vállalja.
      Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, vagy Cégünk nem végezte el a kicserélést, kijavítást észszerű határidőn belül, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy - végső esetben- a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincs helye azzal, hogy Cégünket terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
      Amennyiben a Fogyasztó a termék javítását saját maga szeretné elvégezni, vagy Cégünktől függetlenül szeretné megjavíttatni, akkor erre kizárólag a Cégünkkel történő előzetes, írásos egyeztetés után kerülhet sor. Cégünk részéről kiadott előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül Cégünk a javítással kapcsolatba felmerült semmilyen költséget vagy kárt nem térít meg. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy minden, ilyen jellegű javítás a további garanciális kötelezettségek megszűnését eredményezheti Cégünk részéről.
      A Fogyasztó jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását kérni vagy a szerződéstől elállni, ha ismételten teljesítési hiba merül fel a terméknél annak ellenére, hogy Cégünk már egyszer kicserélte vagy kijavította a hibát.
      Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott termék értékének különbözetével
      A Fogyasztó a vásárlás mint adásvételi szerződés megszüntetésére (felmondására) vonatkozó kellékszavatossági jogát a Cégünknek címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal, vagy az alábbi linken elérhető „Elállási/Felmondási nyilatkozatminta„ nyilatkozat kitöltésével és megküldésével tudja gyakorolni.
      A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról másikra is áttérhet. Az áttéréssel okozott költséget azonban neki kell megfizetnie, kivéve, ha az indokolt volt, vagy az áttérésre Cégünk adott okot.
      A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Cégünket terhelik.
      Ha a termék meghibásodásában a Fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Fogyasztó köteles viselni, ha a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha Cégünk e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
      Ha a Fogyasztó a szavatossági igényét a terméknek - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
      Cégünk digitális elemeket tartalmazó árut is értékesít. Digitális elemeket tartalmazó árunak minősül az olyan digitális ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (373/2021. Kormányrendelet 4. § 2. pontja)
      Ezen termékek esetében a digitális elem (pl. telefonos applikáció, szoftver alkalmazása) használata során olyan frissítés válhat szükségessé, amely a termék szerződésszerű működését, a digitális elem által nyújtott szolgáltatás naprakészségét, biztonságos működését, esetleges fejlesztését biztosítja.
      A frissítések letöltése és alkalmazása a Fogyasztó érdeke és felelőssége. A digitális elem frissítésének szükségességéről a szoftver egyedileg tájékoztatja az azt felhasználó személyt.
      A frissítés telepítéséhez internetkapcsolatra van szükség, valamint az automatikus frissítések engedélyezésére vagy azok manuális letöltésére. A Cégünk ezúton is felhívja a Fogyasztókat arra, hogy a digitális elemeket tartalmazó áru esetén is tájékozódjanak a termékhez mellékelt tájékoztatóban, használati utasításban vagy termékinformációs adatlapban található információkról.
      Abban az esetben, ha a Fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a szükséges frissítést, a Cégünk nem felel a termék hibájáért vagy a frissítés elmulasztásából eredő egyéb károkért abban az esetben, ha a hiba kizárólag a vonatkozó frissítés telepítésének hiányából fakad.


    2.  Termékszavatosság

      A Fogyasztó a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül termékszavatossági igényt érvényesíthet Cégünk, mint a termék gyártójának hibás teljesítése esetén. E határidő elteltével ezen jogosultságát elveszti.
      Termékszavatosság esetén a termék akkor hibás, ha a forgalomba hozatalkor a hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal
      A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát Cégünkkel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
      A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. A Fogyasztó cégünktől kijavítást, kicserélést kérhet, tehát pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód.

      Cégünk kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

      • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
      • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
      • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.


      A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.
      Ugyanazon hiba miatt a Fogyasztó kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét azonban érvényesítheti.

  6.  Jótállás


    Cégünket az általa forgalmazott egyes termékekre vonatkozóan a 2013. évi V. törvény és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján jótállási, illetve más termékekre vonatkozóan önkéntes jótállási kötelezettség terheli (lásd: termékhez biztosított jótállási jegy) a Fogyasztóval szemben. Jótállási igényét a Fogyasztónak a korábban megadott elérhetőségek valamelyikén, írásban kell jeleznie Cégünknek.
    A jótállás időtartama a Korm. rendelet mellékletében szereplő 10.000 Ft feletti bruttó fogyasztói árú termékek értékéhez kapcsolódó az alábbiak szerint alakul

    • a) 10.000 Ft-ot elérő, de 100.000 Ft-ot nem meghaladó eladási ár esetén 1 év,
    • b) 100.000 Ft-ot meghaladó, de legfeljebb 250.000 Ft eladási ár esetén 2 év,
    • c) 250.000 Ft eladási ár felett 3 év,

    mely a termék Fogyasztónak történő átadásának napjával, vagy ha az üzembe helyezést Cégünk vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezi üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
    A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
    Cégünk a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

    A Cégünk a termékhez kapcsolódó reklámokban további önkéntes jótállást vállalhat. Amennyiben a reklámban foglalt jótállási feltételek kedvezőbbek, mint a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek, Cégünk a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállási feltételeket köteles biztosítani, kivéve, ha a termék megvásárlása előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.
    A Fogyasztó - választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy ha az Cégünk számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét Cégünk székhelyén (ahol javítószolgálatunk is működik) érvényesítheti.

    Cégünk törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Amennyiben a kijavítás vagy kicserélés a 15 napot meghaladja, Cégünk tájékoztatja a Fogyasztót a kijavítás vagy csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik
    Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincs helye.
    A Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Cégünk a terméket kicseréli, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
    Ha a Korm. rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során Cégünk részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a fogyasztási cikket 8 napon belül kicseréljük. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatérítjük.

    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, Cégünk köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, Cégünk köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
    Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Cégünkkel való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – Cégünk köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Cégünk köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

    A jótállásból eredő jogait a Fogyasztó a jótállási jeggyel tudja érvényesíteni.

    A jótállásból eredő jogok gyakorlásának nem feltétele az, hogy a Fogyasztó a fogyasztási cikk felbontott csomagolását visszaszolgáltassa.
    A jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (számlát vagy nyugtát) a Fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
    A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Cégünket terhelik.
    Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Fogyasztó nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok az 5.1. és az 5.2. pontban meghatározott szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik őt.

  7.  Jogérvényesítési lehetőség

    1.  Panasz

      Termékeinkkel vagy Cégünk tevékenységével kapcsolatos panaszaival a Fogyasztó szóban vagy írásban fordulhat hozzánk.

      1. Szóbeli panasz

        Szóbeli panaszát a Fogyasztó a következő elérhetőségeken adhatja elő:

        Telefonon: 96/512-512
        Hétfőtől csütörtökig 8-17 óráig, pénteken 8-14 óráig
        Munkatársaink a beérkező kéréseket kezelik, megoldják, illetve az előzetes ellenőrzések után, szükség eseten a szakértő kollégáknak továbbítják, mint például:

        • tájékoztatáskérések
        • hibabejelentések
        • műszaki tanácsadás
        • telefonos rendelésrögzítés
        • készletinformáció
        • csomagkeresés, csomaghiány
        • visszáru ügyintézés
        • garanciális ügyintézés

        Ügyélszolgálat: +36 96 512-512, 1-es gomb
        Műszaki tanácsadás, termékinformáció: +36 96 512-512, 2-es gomb
        Pénzügyi osztály: +36 96 512-512, 3-as gomb
        Kezelő kapcsolása: +36 96 512-512, 4-es gomb

        Személyesen:

        Telephelyünkön (9027 Győr, Gesztenyefa u. 3.) hétfőtől csütörtökig: 8.00 – 16.30 óráig, pénteken: 8.00 – 13.30 óráig.

        A szóbeli panaszt Cégünk azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Cégünk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

        • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja,
        • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén pedig legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a Fogyasztónak.
      2. Az írásbeli panasz

        Írásban a Fogyasztó panaszát az alábbi elérhetőségekre küldheti meg:

        Levélben:
        9027 Győr, Gesztenyefa u. 3.

        Telefaxon:
        +36 96/512-522
        A nap 24 órájában, hétvégén, valamint munkaszüneti és ünnepnapokon is jelezheti észrevételeit.

        Elektronikus levélben:
        címen

        Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezését követően harminc napon belül írásban megválaszolja, és intézkedik annak közlése iránt.

    2.  Bejegyzés a vásárlók könyvébe

      A vásárlók könyvébe tett, a Cégünknek, illetve a Cégünk érdekében vagy javára eljáró személynek a termék vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panasz írásbeli fogyasztói panasznak minősül, melyet a fentiek szerint harminc napon belül kell megválaszolnia és közölnie Cégünknek.

      A Fogyasztónak lehetősége van továbbá Cégünk működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat is bejegyezni a vásárlók könyvébe.

    3.  Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

      Amennyiben a Cégünk és a vásárló között felmerült fogyasztói jogvita a fentiek szerint nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
      Fogyasztó számára:

      Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

      Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

      Békéltető testület

      A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

      A Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, ennek hiányában a Cégünk székhelye szerint illetékes Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testületnél, vagy erre irányuló kérelme alapján az előzőek helyett a kérelmében megjelölt békéltető testületnél kezdeményezheti a fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezését. Amennyiben békéltető testületi eljárásra kerül sor, Cégünket együttműködési kötelezettség terheli.

      Győr-Moson-Sopron Megyei KIK mellett működő Békéltető Testület elérhetőségei:
      Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
      Tel: 96/520-217
      Fax: 96/520-218
      E-mail:

      Az Európai Parlament és Tanács 524/2013/EU rendelete alapján az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett kereskedők közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére egy alternatív vitarendezési fórum közreműködésével, az európai online vitarendezési platformon keresztül is sor kerülhet. A platform az alábbi linkre kattintva (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU) érhető el, a vásárlónak a használni kívánt nyelv kiválasztását követően itt van lehetősége annak igénybevételére.

      Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti - megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

      Bírósági eljárás

      A fogyasztó a fentieken túl jogosult továbbá a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései. szerint.


  8.  Egyéb rendelkezés

    1.  ÁSZF módosítása

      A jelen ÁSZF a fent megjelölt időponttól hatályos és visszavonásig hatályban marad. Cégünk jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat Cégünk azok hatályba lépése előtt legalább 15 (tizenöt) nappal a Webshop felületén közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webshop első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben. Az ÁSZF módosítása nem visszamenő hatályú, a módosított rendelkezéseket a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. Amennyiben nem fogadja el az ÁSZF rendelkezéseit vagy annak bármely módosítását, úgy nem jogosult a Webshop használatára, megrendelés leadására.

    2.  Adatvédelem

      A Cégünk a hatályos adatvédelmi előírások alapján a Vásárló által megadott személyes adatokat célhoz kötötten kezeli, azokat harmadik személy részére nem teszi hozzáférhetővé. Az adatkezelési tevékenységekről részletes tájékoztatást az Adatkezelési Tájékoztató nyújt.

    3.  Irányadó jogszabályok:

      • Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
      • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
      • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
      • a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
      • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
      • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
      • a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve
      • a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet

Győr, 2024. 01. 09.

loading...